søndag 30. mars 2008

Refleksjonsnotat

I denne bloggen har jeg brukt bilder fra internettet uten godkjennelse fra de som eier bildene. Men jeg vil ikke si at det er å stjele i dette tilfellet. For bildene jeg har tatt er lagt ut på nettet uten sikring og er ikke brukt til annet enn å ”pynte” på bloggen min. Jeg har også i denne bloggen brukt hennvisninger til filmsnutter på Youtube , og dette vil jeg heller ikke si er en forbrytelse fra min side. For på denne siden kan de som legger ut filmene, blokkere folk fra å hennvise til filmene slik som jeg har gjort. Så da er det de som legger ut filmene som har brutt loven om å stjele og dele filmene uten tillatelse, hvis det er tilfellet. Men jeg vil likevel si at jeg ikke er helt uskyldig, for jeg brukte bildene og viste til filmsnutter som jeg ikke vet om er tatt uten samtykke fra den rettmessige eieren. Jeg har heller ikke spurt de jeg har tatt fra om hva som er tillfellet i denne saken, eller om godkjennelse fra dem så jeg har ikke brukt mye energi på å finne det ut. Jeg vil si at i denne saken er jeg i "gråsonen".

Ingen kommentarer: